tirsdag den 26. november 2013

JULETRADITIONER

Én af mange juletraditioner jeg husker fra min barndom er hvordan julebordet var dækket juleaften.

Bordet var pyntet med en masse små lysestager og min søster og jeg havde vores helt egne nisser med lys i, stående ved vores tallerken. Når vi spiste julemaden var det kun i skæret fra levende lys. Det er en hyggelig og vigtig tradition for mig og derfor er det en af dem jeg har taget med mig når jeg fejre jul.
Og derfor har mine nisser med lys også været på julebordet  da jeg selv begyndte at holde juleaften, hver af mine piger har haft en af nisserne stående ved deres tallerken. Men nu hvor vi er blevet en mere i vores lille familie mangler der en nisse til Loui. 
Men i fredags var jeg til lagersalg hos RICE og tænk sig der fandt jeg nisser i samme stil som mine egne gamle. Så jeg købte tre, så nu får alle tre hver deres lille nisse med lys til julebordet.
Juletraditionen er sikret;-).

Har du nogle gamle juletraditioner du holder fast i?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg læser med glæde din kommentar:-)