søndag den 16. september 2012

4 ÅRIG PRINSESSE

Silkemarie er blevet 4 år og den stod på prinsessefødslesdag i børnehaven og herhjemme.
Og det bød på store og små udfordringer for prinsessens mor:)

I børnehaven stod den på på frugt, boller og brunsviger, selvfølgelig med prinsesse på. Prinsessen og kronen er lavet i marcipan pyntet med glasur og sukkerkugler i sølv.
Dette var en mellem udfordring:)


Til familiefødselsdagsfesten herhjemme havde jeg lavet prinsesse og prinsekroner.
De er lavet i pap og pyntet med div. bånd og tape.
En af de nemme udfordringer:)

Og de pyntede flot på fødselsdagsbordet.

Silkemarie havde bestemt menuen som stod på div. hjemmebagte pizzaer og de blev selvfølgelig døbt med prinsessenavne.
Endnu en af de nemme udfordringer.


Og så en prinsesse-Barbie-lagkage.
den er lavet som lagkage med 7 lag lagt sammen med crem, flødeskum, jordbær og brombær.
Den er pyntet med marcipan, glasur og sukkerkugler.
Barbien tog jeg benene af, lavede et hul i den øverste lagkagebund og sætte hende i.

Men dette var så en af de udfordringer jeg ikke tager op igen...
En af de meget svære...
For det første var alle de lag af lagkagebunde ved at vælte for mig og det var rimlig svært at få marcipanen til at ligge pænt på kagen.
Men på lang afstand så den vældig fin ud og den smagte også godt...

Men som det mest vigtigste blev Silkemarie glad og overrasket over kagen og hun havde en vidunderlig 4 års fødselsdagsfest.

TAK FOR KIGGET:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg læser med glæde din kommentar:-)